"A jól teljesítő szervezet olyan vállalkozás, amely hosszabb idő elteltével is folyamatosan kimagasló eredményeket produkál, az alkalmazottak legnagyobb megelégedése és elkötelezettsége mellett." (Ken Blanchard)
Sok vezetőben ott a kétség, hogy vajon a legjobb szervezetet építette, építi-e fel. Szerintem az első és alapvető titok egyszerű: törekedni kell a jól teljesítő szervezeti modell felépítésére, azaz ki kell tűzni vezetői célként saját magunk számára. Aki előtt ez a konkrét cél nem lebeg vezetőként, nem lesz sikeres ebben.
A JÓL TELJESÍTŐ SZERVEZET komplex, és a jó teljesítmény mérőszámai is eltérőek lehetnek. Nem mindegy, hogy milyen szempontból tűzzük ki a jó teljesítményt. Üzletileg teljesítsünk jól? Ezt egyes pénzügyi adatokkal egyértelműen mérhetjük (eredmény, haszon). A szervezeti kultúra legyen kiváló, az emberek érezzék jól magukat? No ez már nehezebb mérést igényel, ugyanakkor ebből következni fog a pénzügyi mutatók javulása is, saját vállalatvezetői tapasztalataim ezt bizonyították. A jó teljesítményt a növekedési mutatók jelentik? Szerintem nem feltétlenül, lehetnek olyan szervezetek, melyek átmenetileg – más céljaik miatt – nem kívánnak növekedni, mégsem csökken a teljesítményük. Sőt!
Érdemes átgondolni: kitűztük-e valaha célként, hogy szervezetünk jól teljesítő szervezet legyen? És ha igen, meghatároztuk-e azt a szegmens, amiben ezt a jó teljesítményt szeretnénk elérni. Beépültek-e ezek a célok a stratégiába? Van-e leírt stratégia, melyet kommunikálunk a szervezetben?
Ha nehéz a dilemma, esetleg jól jönne egy olyan külső nézőpont, szakértő tanácsadói támogatás, amely konkrét tapasztalaton alapul, keressen bátran! Itt elérhető vagyok együttműködő partnereimmel: