top of page
image.png

MI A JÓL TELJESÍTŐ SZERVEZET TITKA?


"A jól teljesítő szervezet olyan vállalkozás, amely hosszabb idő elteltével is folyamatosan kimagasló eredményeket produkál, az alkalmazottak legnagyobb megelégedése és elkötelezettsége mellett." (Ken Blanchard)


Sok vezetőben ott a kétség, hogy vajon a legjobb szervezetet építette, építi-e fel. Szerintem az első és alapvető titok egyszerű: törekedni kell a jól teljesítő szervezeti modell felépítésére, azaz ki kell tűzni vezetői célként saját magunk számára. Aki előtt ez a konkrét cél nem lebeg vezetőként, nem lesz sikeres ebben.


A JÓL TELJESÍTŐ SZERVEZET komplex, és a jó teljesítmény mérőszámai is eltérőek lehetnek. Nem mindegy, hogy milyen szempontból tűzzük ki a jó teljesítményt.  Üzletileg teljesítsünk jól? Ezt egyes pénzügyi adatokkal egyértelműen mérhetjük (eredmény, haszon). A szervezeti kultúra legyen kiváló, az emberek érezzék jól magukat? No ez már nehezebb mérést igényel, ugyanakkor ebből következni fog a pénzügyi mutatók javulása is, saját vállalatvezetői tapasztalataim ezt bizonyították. A jó teljesítményt a növekedési mutatók jelentik? Szerintem nem feltétlenül, lehetnek olyan szervezetek, melyek átmenetileg – más céljaik miatt – nem kívánnak növekedni, mégsem csökken a teljesítményük. Sőt!

Érdemes átgondolni: kitűztük-e valaha célként, hogy szervezetünk jól teljesítő szervezet legyen? És ha igen, meghatároztuk-e azt a szegmens, amiben ezt a jó teljesítményt szeretnénk elérni. Beépültek-e ezek a célok a stratégiába? Van-e leírt stratégia, melyet kommunikálunk a szervezetben?


Ha nehéz a dilemma, esetleg jól jönne egy olyan külső nézőpont, szakértő tanácsadói támogatás, amely konkrét tapasztalaton alapul, keressen bátran! Itt elérhető vagyok együttműködő partnereimmel:




bottom of page