Vezetői tapasztalatom szerint a vállalati kultúra, a növekedés, a pénzügyi sikeresség kizárólag tudatos, akár évekre előre mutató tervezéssel alakítható ki és tartható fenn. Ügyvédi irodám vezetőjeként évről-évre megterveztem az ügyfélkör és az iroda tevékenységi profilját, a szakmai kommunikáció fókuszát. Vezérigazgatóként minden 3-4 éves ciklusra vállalati stratégiát készítettünk kollégáimmal, meghatároztuk a működés mutatószámait és a fejlesztés eszközeit. A projektek voltak a cégfejlesztés alapvető eszközei, emellé egy vállalati akadémiát is létrehoztunk, amelyet vezetőként 8,5 évig irányítottam. Fontos, hogy benne volt a stratégiában!
A stratégiai dokumentumban meghatároztuk a rövid-, közép- és hosszútávú céljainkat, a projekteket, ezekhez mutatószámokat rendeltünk. Mértük, hogy hol vannak a szervezeti hiányosságaink és mely erősségekre építkezhetünk. A SZERVEZETI AKADÉMIÁVAL képzéseket, csapatépítőket, workshopokat, tréningeket, szakmai és projektkonferenciákat tartottunk többszáz munkavállaló és beszállító számára. Céges kiadványokat (könyv, dolgozói hírlevél) szerkesztettünk, a szervezet céljaihoz illeszkedő tematikával. Az információcsere aktívvá vált!
A vállalat feléledt „Csipkerózsika álmából”, a dolgozókat bevontuk a tartalomkészítésbe, a jókedv pedig tettrekészséget és vállalati szintű proaktivitást eredményezett. Nem várt hatásként a fluktuáció fenntartható módon csökkent és megnőtt a lojalitás!
Optimális esetben a SZERVEZETI AKADÉMIA önálló szervezeti egységként is beilleszthető a szervezeti ábrába (lehet önálló csoport a HR mellett, vagy a vezetői kabinet részeként), de felelős vezetőre is testálható a feladat, akár önálló igazgatói vagy belső tanácsadói pozíció létesítésével. FONTOS: legyen egy felelőse ennek a projektnek is, aki elszámoltatható! Interim menedzserként mi is segíthetünk Önnek, azaz átmeneti ideig ellátjuk ezt a feladatot, majd betanítjuk az új felelőst.
Ha megtetszett ez a koncepció, szívesen segítünk Önnek, itt elérhető vagyok együttműködő partnereimmel: